Betalen & Tarieven

Tarieven

Tarieven van de tandheelkundeige verrichtingen zijn landelijk vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).  

De tarieven kunt U bekijken onder de kop “NZa tariefbeschikking. Verdere informatie kunt u lezen op www.allesoverhetgebit.nl

Materiaal- en techniekkosten

Garantie

U heeft in onze praktijk recht op garantie van verschillende behandelingen, wanneer er sprake is van zorgzaam gebruik en regelmatige controle:

  • Een vulling: 1 jaar.
  • Een kroon of brug: 8 jaar, op fabricage of constructie fouten
  • Een prothese: 0,5 jaar

De garantie is aflopend naar het aantal jaren na plaatsing.

 

Rekening

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom hebben wij het versturen en innen van onze rekeningen uitbesteed aan Infomedics. Infomedics is een professioneel en betrouwbaar bedrijf dat hierin is gespecialiseerd.

Op de website van Infomedics kunt u veel zaken snel een eenvoudig regelen. U hoeft geen rekening te houden met de openingstijden van de Servicedesk en kunt uw zaken regelen op een tijdstip dat voor u het beste uitkomt.

Wilt u een betalingsregeling treffen of de status van betaling controleren, dan raden wij u aan dit direct via de website van Infomedics te regelen.

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u een betalingsregeling treffen. Dit kunt u eenvoudig via de website van Infomedics regelen. Klik op de onderstaande link en vul het formulier volledig in.

Betalingsregeling Infomedics >>>

Ga naar www.infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul het 13-cijferige nummer dat op rekening staat in en controleer of uw rekening is betaald. 

 

Heeft u een andere vraag, kijk dan eerst bij de Veelgestelde vragen op de website van Infomedics. De kans is groot dat u daar al het antwoord vindt op uw vraag.

Indien gewenst, kan er altijd een kostenbegroting voor u gemaakt worden van de voorgestelde behandeling.

Het niet verschijnen op de afspraak of het minder dan 24 uur van tevoren afzeggen van uw afspraak (uitgezonderd calamiteiten), waarbij wij de gereserveerde tijd niet kunnen opvullen, kan in rekening gebracht worden.

Telefoonnummer: 036 – 20 31 900

Openingstijden: maandag tot en met vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur.

Ondanks de inzet van onze medewerkers kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de behandeling in onze praktijk. Wat kunt u doen?

  1. Blijf er niet mee zitten maar spreek ons erop aan! Dan proberen we er samen uit te komen. U kunt het best even vooraf contact leggen via de balie, zodat de tandarts tijd voor u kan maken.
  2. U kunt ook kijken op Allesoverhetgebit.nl of uw vraag daar beantwoord kan worden. Of win telefonisch advies in bij het Tandheelkundig Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) tel. 0900 202 5012.
  3. Is uw klacht nog niet opgelost, dan kunt u uw klacht indienen bij de KNMT, de beroepsvereniging waar deze praktijk bij aangesloten is. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal dan kosteloos tussen u en ons bemiddelen, met als doel alsnog een oplossing te vinden.
  4. Komt u er ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris niet uit, kunt u voor €75 een beroep doen op de Geschilleninstantie Mondzorg. Dan wordt uw klacht door een commissie van vijf deskundigen beoordeeld.


Meer informatie
Voor meer informatie over mondzorg, behandelingen en kosten kunt u terecht op Allesoverhetgebit.nl. Vragen kunt u stellen aan het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP). Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie KNMT.